Nuff

Tuesday, March 9, 2010

Hunting trip to Melaka

Salam dan selamat sejahtera semua,
Apa khabar rakan2 semua?Hope sihat semuanya.
Pada Ahad yang lepas, 7 Mac 2010, saya dan rakan2 memburu di melaka.
Memburu apa? Saya je yg memburu wang kertas lama dan syiling lama.
Also...setem dan FDC.
Tempat yg pertama saya pergi adalah di Bangunan Balai Seni Lukis Melaka.
Nama kedai ni Maritime Archeology Museum "MAM".
Di sini ada kedai numis dan barangan antik seperti pinggan zaman2 melaka dulu.
Oh ya,setem dan FDC pun ada.
Wang kertas terdiri dari pelbagai negara.
Jika wang kertas malaysia punya, harganya boleh tahan...tersenyum je saya mendengarnya...
Maklumlah masih pelajar...lum mampu beli yg mahal2...hny gmbr je yg mampu ambil.
Jika nak contact tauke kedai ni bolehlah hubungi Mr. Jason P.S. Yoong, HP: 016-6863663, www.eMalacca.com dan email: jonker88@gmail.com.





Ermmm...lokasi seterusnya saya berjalan kaki seorang diri ke Jonker Walk...
Rupanya kat sini lah kwsn lubuk emas kedai numis dan antik.
Didinominasi oleh peniaga cina.
Saya sarankan jika anda mahu memburu coins lama, bolehlah dtg ke sini.
Wang kertas lama x byk di sini...Yg ada byk wang kertas zaman jepun dulu atau dikenali dgn wang pisang tapi keadaannya just fine dan poor.
Harga mahal di sini tapi ada satu kedai yang saya minat krn boleh tawar harga bagi coins dan FDC.



Kedai ni pula saya x dpt snap gmbr krn tuan kedai x bgi izin.
mmg byk items cuma kita ja kena tawar menawar.
Atau terbaik jadilah pelanggan yg pertama. Betul x?



Kedai yang byk pilihan adalah kedai ni...
Pastikan anda pergi sampai ke hujung atau belakang kedai kerana di sini terdapat byk brgn antik...
Sesiapa yg suka jam antik, bikar, piring hitam, mesin jahit, botol coke dan F&N pun ada selain daripada coins dan FDC.
Kat kedai ni aku beli syiling peringatan Sukan SEA ke-15 1989 dgn nilai muka 5 Ringgit.
Jualan utama kedai ni adalah terompah.
Ada juga batu permata seperti ruby dan batu serai pelbagai warna.
Apa2 hal kawan2 leh contact tauke kedai ni:
Oo Ban Mieng Tel: 06-2822169.
Ouh ya...jika elok dtg lah melawat di sini pada hari jumaat, sabtu atau ahad.
Pada sebelah petang dan malam ada pasar malam yg menjual pelbagai items yg menarik.
Coins dan brgn antik ada juga.
Setem dan FDC juga ada dgn harga yg menarik.Ehem..ehem...
Enjoy these pictures:















No comments: