Nuff

Wednesday, August 25, 2010

RM50 ada cop...Apa kes ni?

Cuba lihat siap ada cop "10T".
Apa kes ni iyer?kod negeri ker?
Ada sape2 tahu pasal cop ni?

Di belakang wang kertas ni ada cop tulisan bersambung "csD"
Apa maksud csD tu?check security department ke?
cemetery s... deposit ker? or cemetery s... department?
2congkak juga ada dapat wang kertas seperti ini...

Any ideas about this guys?....

7 comments:

Insan Jiwang said...

RASANYA... cop nih dibuat oleh pekerja BNM atau bank.. sebagai tanda pengenalan dalam 1 bundle yang besar... ada coding dia tuh...

rasanya...lah..

Sabri said...

sab rasa pun begitu...
duit yg atas skali kena cop kod di kwsn yg mereka hantr.
10 tu untuk negeri selangor ker?
sab rasa pihak security yg cop.

路人 said...

sab,
mungkin kanak2 nakal cop sbarangan aje....
chua

nas said...

hahahah..
pesal lak ader cop 10T tuh????
pelik gak..
kan kotor duit kertas...
lagi2 cop ungu kat bawah 2...

Sabri said...

To Chua:
Mgkn gak tu...
Ape2 hal simpan je.

To nash:
TQ bg komen...yup...dh kotor...
dh x dpt guna wang tu sbb musykil cop apa tu...

Rasli Jaafar said...

aku pernah dapat duit mcm ni..ko simpan je la..mana tau dah lama nanti boleh meletop pulak mcm duit jepon yg bercop tu.

Sabri said...

hehehe...yup,sabri simpan duit ni.
yg sab sendiri dpt slalu sab simpan.
yg org bagi pun sab simpan.